Ti, kteří vydrželi, sebou neustále v leknutí trhali, zakrývali si obličeje, ječeli a dívali se do mobilů, aby se na chvíli uklidnili.

"Ghoul je výraz z arabské mytologie. Označuje démona, neživou bytost, která se vyskytuje na místech s četným výskytem úmrtí a živí se lidskými ostatky," vysvětlil název filmu režisér Petr Jákl, který na snímku pracoval čtyři roky, natáčel na Ukrajině, v Kalifornii i v Česku a byl nejen režisérem, ale i spoluautorem scénáře a producentem. Do snímku, který je zvláštním využitím kamer jakýmsi hororovým pseudodokumentem ve stylu Záhady Blair Witch obsadil pouze zahraniční herce. Chtěl prý autentické typy a ne známé tváře.

 

 
 
 
 

 

Podle filmové kritičky Mirky Spáčilové filmu nesvědčí, že až doslovně přejal 'modelovou stavbu používanou od slavné Záhady Blair Witch po neslavnou Záhadu Hory mrtvých". "Tedy partu mladých dokumentaristů, kteří se s kamerou zvesela vydají po stopě dávné temné legendy a pak se nestačí divit, natož utíkat," napsala Spáčilová.

Na produkci filmu, v němž se mladí filmaři vydávají natočit dokument o kanibalismu a z jejich záměru se stává hrůzyplný boj o život, se podíleli režisér Rychle a zběsile Rob Cohen či Joe Lynch, tvůrce snímku Everly. S Jáklem spolupracovala také koproducentka Nancy Bishopová, která se českému režisérovi postarala o casting.

Podstatná část děje se odehrává v opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů, divák sleduje děj očima kameramana nebo pevně umístěných kamer.

 

 
Autor: vin, ljš